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Futuremark lança 3DMark compatível com várias plataformas

                                    
                                

Este artigo tem mais de um ano


Autor: Hugo Cura


  1. Acho engraçado como mesmo neste momento o Linux para algumas empresas não é uma solução.

    É pena isto acontecer.

  2. Carlos says:

    Ehh… Imagino que no iOS e no Android não usem o DirectX…

  3. ThatFace says:

    No meu ultimo benchmark usei o heaven´s, estou com uma GTX650 Ti com 985Mhzde GPU e 1400Mhz de Memoria, com um i3 2120 DuoCore a 3.36Ghz, só tenho a grafica em OC a rondar 1125Mhz GPU e 1600Mhz de memoria.Este CPU não é o melhor para OverClock…
    Em FactoryDefault (985Mhzde GPU e 1400Mhz de Memoria) deu-me uma pontuaçao de 759 Pts em Extreme com anti-aliasing a 8x(+/- 35 FPS media), já em OC consegui uns malucos 1203 Pts com as defeniçoes iguais e com uma media de 40-45 FPS.
    Pelo que me relembro é estes valores, não grande canhao mas já me deixa feliz…
    ( ͡° ͜ ʖ ͡°)

  4. eduardo says:

    Direct3D de nível 9 no iOS?
    É muito estranho fazerem um teste destes no iOS quando a maior parte do hardware da Apple não tem suporte para DirectX. Será que o teste é mesmo assim?

  5. Rui Cardoso says:

    O link para o download não funciona.

    Aqui está o link para o download pelo Steam:
    http://store.steampowered.com/app/223850/

  6. eduardo says:

    Tal como eu pensava, no iOS usam OpenGL, tal como no Android.

  7. MeNtAl says:

    Boas,
    Aqui fica o meu feedback do teste realizado no meu portátil Clevo P150EM com a GTX 680M (936/2450):

    http://www.3dmark.com/3dm/24073

    Não acho que esteja mau para portátil 🙂

    Cumps.

    • ThatFace says:

      Esse portatil deve-te ter custado os olhos da cara não? Para um score desses não é um portatil qualquer…
      ( ͡° ͜ ʖ ͡°)

      • MeNtAl says:

        Tks 😀 Sim, foi um bom investimento 🙂 Estou imensamente feliz com ele, aqui ficam as specs dele para quem quiser um parecido:

        Clevo P150EM
        LED 15″ LG Philips Matte Full HD | Core i7 3610QM | 16GB HyperX 1866MHz PNP | OCZ Vertex 3 Max IOPS(120Gb) + OCZ Agility 3 SSD (240Gb) + OCZ Nocti mSATA SSD (120 GB) | GTX680M (936/2400 w/Stock voltage) 4Gb DDR5 | KILLER™ 1102 Wireless Gaming 802.11N | Razer Orochi mouse

        Cumps.

  8. Hugo Cura says:
    3DMark 11 v1.0.4 released, now fully compatible with Windows 8


    We have updated 3DMark 11 to version 1.0.4, which makes the benchmark fully compatible with Windows 8. The update also addresses other compatibility issues and a few uncommon bugs. Benchmark scores are not affected and scores from this new version can be compared with scores from the previous version 3DMark 11 v1.0.3.

    To get the update download the 3DMark v1.0.4 installer from one of our partner mirror sites.
    http://www.3dmark.com/3dmark11/download

    People using the Steam version of 3DMark 11 will get the update automatically when they next restart the Steam client.
    http://store.steampowered.com/app/205270/

    The major changes in 3DMark v1.0.4 include:

    IMPROVEMENTS

    – Keyboard focus is no longer checked during the demo or when running the benchmark in a loop. Note that if the display switches to the desktop due to a popup window during the benchmark, the run will still be aborted as the display mode is no longer the same.
    – 3DMark 11 now remembers the last custom resolution used.
    – GPU count detection for multi-GPU systems is now correct even when SystemInfo is explicitly disabled.
    – 3DMark 11 will now prevent Windows from entering Sleep during the test.
    – The license key is now reset when the benchmark is reinstalled, allowing removal of invalid keys.

    COMPATIBILITY

    – SystemInfo updated to version 4.15 for full Windows 8 compatibility.
    – Updated DirectX redistributable.
    – Now using static Visual C++ 2010 runtime libraries to fix rare installation issues on some systems.
    – Removed dependency on EvaDotNet.dll and EvaDotNet.DirectX.dll for GPU enumeration to fix compatibility issues with some systems.

    BUG FIXES

    – Fixed display initialization code that caused “SetFullscreenState failed: DXGI_ERROR_NOT_CURRENTLY_AVAILABLE” errors on some systems.
    – Fixed several memory and texture leaks, improving stability during very long looping runs.
    – The HUD timer no longer rolls over if a single test takes more than ten minutes. (Yes, this could happen during the Combined Test on some low end DirectX 11 cards.)

    PROFESSIONAL EDITION ONLY

    – Fixed submitting saved files to 3dmark.com from the command line.
    – Image Quality Tool no longer gives a cryptic error if the output directory does not exist.

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