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Apple vendeu três milhões de iPad’s em três dias

A guerra dos números mostra, por norma, a adesão que os consumidores têm a determinados equipamentos. É através destes que as marcas justificam o sucesso e a apetência que estes têm para ser comercializados.

Depois de ontem termos mostrado os mais recentes números de vendas do Samsung Galaxy S III, com mais de 30 milhões de unidades colocadas no mercado, a Apple lançou hoje os números de vendas dos seus mais recentes equipamentos a chegar ao mercado, o iPad Mini e o iPad de quarta geração.

Segundo a Apple em apenas três dias foram vendidos mais de três milhões destes equipamentos.

Os números hoje apresentados pela Apple mostram uma adesão fantástica a estes dois novos equipamentos, tendo sido ultrapassados os números de vendas da versão anterior. Em apenas três dias, mais de três milhões de iPad’s foram vendidos.

O lançamento dos novos modelos do iPad foi feito na última KeyNote da Apple, em 23 de Outubro, e foi aí anunciado que a sua comercialização ao público seria iniciada no dia 02 de Novembro.

Desde esse dia e até ao passado Domingo, a venda dos novos iPad’s não abrandou e para o provar estão os números agora apresentados.

Segundo Tim Cook, as expectativas de venda destes dois novos modelos superaram os valores esperados para o primeiro fim de semana de comercialização, tendo sido quase esgotados os stocks que haviam para estes equipamentos.

Customers around the world love the new iPad mini and fourth generation iPad.

We set a new launch weekend record and practically sold out of iPad minis. We’re working hard to build more quickly to meet the incredible demand.

Logo no momento da sua disponibilização através da Apple Store, no dia 26 de Outubro, que estes equipamentos mostraram o quanto eram desejados pelos utilizadores ao esgotarem os stocks disponíveis. As entregas esperavam-se para o dia 02 de Novembro e depressa foram adiadas para mais tarde por roturas de stock.

Os números apresentados são referentes às vendas combinadas destes dois equipamentos, sendo que apenas estavam disponíveis as versões Wifi.

É esperado para as próximas semanas a disponibilização das versões Wifi + Celular destes equipamentos nos estados Unidos, sendo depois alargada a venda a mais 34 países.

A Apple volta a colocar no mercado equipamentos que agradam aos utilizadores e que originam procuras anormais. Os números apresentados mostram bem da vontade dos consumidores e do que se espera destes equipamentos.

Press Release Apple

Apple Sells Three Million iPads in Three Days

Wi-Fi Only Models of New iPad mini & Fourth Generation iPad Double Previous First Weekend Sales

CUPERTINO, California—November 5, 2012—Apple® today announced it has sold three million iPads in just three days since the launch of its new iPad® mini and fourth generation iPad—double the previous first weekend milestone of 1.5 million Wi-Fi only models sold for the third generation iPad in March. The Wi-Fi + Cellular versions of both iPad mini and fourth generation iPad will ship in a few weeks in the US and in many more countries later this year.

“Customers around the world love the new iPad mini and fourth generation iPad,” said Tim Cook, Apple’s CEO. “We set a new launch weekend record and practically sold out of iPad minis. We’re working hard to build more quickly to meet the incredible demand.”

The new iPad mini features a stunning 7.9-inch Multi-Touch™ display, FaceTime® HD and iSight® cameras, ultrafast wireless performance* and an incredible 10 hours of battery life**. The new fourth generation iPad features a gorgeous 9.7-inch Retina™ display, new Apple-designed A6X chip, FaceTime HD camera and ultrafast wireless performance.

Both iPad mini and the new fourth generation iPad with Retina display are available in 34 countries including the US, Australia, Canada, France, Germany, Hong Kong, Japan, South Korea and the UK, and will be available in many more countries later this year, including mainland China. Demand for iPad mini exceeded the initial supply and while many of the pre-orders have been shipped to customers, some are scheduled to be shipped later this month.

Pricing & Availability iPad mini with Wi-Fi comes in either white & silver or black & slate, and is available in the US for a suggested retail price of $329 (US) for the 16GB model, $429 (US) for the 32GB model and $529 (US) for the 64GB model. Fourth generation iPad with Wi-Fi models are available in black or white for a suggested retail price of $499 (US) for the 16GB model, $599 (US) for the 32GB model and $699 (US) for the 64GB model. Both iPad mini and fourth generation iPad are available from the Apple Online Store (www.apple.com), Apple’s retail stores and select Apple Authorized Resellers.

iPad mini with Wi-Fi + Cellular and fourth generation iPad with Wi-Fi + Cellular will be available in the US on AT&T, Sprint and Verizon in a few weeks. iPad mini with Wi-Fi + Cellular will be offered for a suggested retail price of $459 (US) for the 16GB model, $559 (US) for the 32GB model and $659 (US) for the 64GB model. Fourth generation iPad with Wi-Fi + Cellular for AT&T, Sprint and Verizon will be offered for a suggested retail price of $629 (US) for the 16GB model, $729 (US) for the 32GB model and $829 (US) for the 64GB model. Additionally, iPad 2 is available at $399 (US) for the 16GB Wi-Fi model and just $529 (US) for the 16GB Wi-Fi + 3G model where they are sold now.

*LTE is available through select carriers. Network speeds are dependent on carrier networks. Check with your carrier for details. **Battery life depends on device settings, usage and other factors. Actual results vary.

Apple designs Macs, the best personal computers in the world, along with OS X, iLife, iWork and professional software. Apple leads the digital music revolution with its iPods and iTunes online store. Apple has reinvented the mobile phone with its revolutionary iPhone and App Store, and is defining the future of mobile media and computing devices with iPad.


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